In een boeiende wedstrijd op Merseyside namen de Reds een vroege voorsprong via de krachtige run and strike van Alex Oxlade-Chamberlain; Leroy Sane herstelde echter pariteit vóór de pauze.
Maar in een verbluffend spel van negen minuten rond het uur markeerden de gastheren hun tegenstanders verbluft toen ze een 4-1 voorsprong namen dankzij aanvallen van Roberto Firmino, Sadio Mane en Mohamed Salah.
City bedreigde een comeback in de laatste fase, Bernardo Silva en Ilkay Gundogan kwamen samen om het voordeel van Liverpool te verkleinen, maar de partij van Klopp hield vast aan een overwinning en verlengde hun eigen ongeslagen reeks naar 18 wedstrijden in alle competities.
Lees verder voor een samenvatting van de persconferentie na de wedstrijd van de manager ...
Over zijn reactie op de prestaties van Liverpool ...
Het was niet zo erg! Ik ben er echt heel erg blij mee; Ik heb absoluut slechtere dagen in mijn leven gehad, niet veel slechte, maar om eerlijk te zijn, [ik heb] een paar slechter dan dat. Ik respecteer echt de kwaliteit van de tegenstander om eerlijk te zijn. Je kunt zien wat ze doen. Als je wilt, kun je Man City vijf keer per week zien; je kijkt ernaar, je ziet het en je weet dat je dit moet vermijden en ontkennen. OK, het is allemaal mogelijk, maar het is best moeilijk. Je hebt echt een goed voetbalteam nodig om dat te doen en godzijdank heb ik er een! Het is dan logisch om het te proberen - en ze hebben het vandaag heel hard geprobeerd. Het was gewoon een genot om te zien hoe beide teams alles op het veld gooiden. De wind maakte het hier en daar soms een beetje lastig - het eerste doelpunt dat we toegaven en het vierde doelpunt dat ze toegaven, Ik denk dat de invloed van de wind op deze momenten vrij duidelijk was. Maar toen probeerden ze allebei weer om voetbal te spelen - heel goed verdedigd zonder veel halve fouten, een paar tactieken, vooral van City in de periode dat we echt op het goede spoor zaten. Het is gewoon een leuke commercial voor het Premier League-voetbal. De hele wereld keek ernaar en als iemand tot nu toe niet van voetbal hield, dan zouden ze waarschijnlijk zeggen: 'daarom let je er de hele tijd op'. Ik ben er heel blij mee. 'daarom bekijk je het de hele tijd'. Ik ben er heel blij mee. 'daarom bekijk je het de hele tijd'. Ik ben er heel blij mee.
Over de atmosfeer van Anfield ...
Ik vond het leuk! Het was goed. Het was uitstekend vanaf het eerste moment, vanaf het moment van applaus [voor Tommy Lawrence] toen de club opnieuw toonde hoe respectvol ze omgaan met dingen, en daar ben ik echt voor. Vanaf dat moment, het eerste fluitsignaal, was de sfeer uitstekend en dat helpt altijd, dat helpt veel. Het is een van de beste plaatsen in het wereldvoetbal als we allemaal scherp zijn. Om eerlijk te zijn, als de sfeer niet goed zou zijn geweest in zo'n spel, dan zou er echt iets fout zijn gegaan!
Over de moeilijkheden om Manchester City te stoppen ...
Ik zei dat het misschien een historische dag vandaag is, want misschien is dit de enige game die ze het hele seizoen zullen verliezen. Ze zijn gewoon sterk, ze zijn echt goed, maar ik denk echt dat we de overwinning verdienden om eerlijk te zijn tegen een echt goed voetbalteam. Geen blessurekwesties [voor de stad] denk ik; ja, David Silva speelde niet maar zijn vervanger was Ilkay Gundogan - niet slecht! 100 procent City's team, [maar] we speelden ze heel goed. Ik denk dat ze het strakke resultaat verdienden, maar we hadden natuurlijk ook 4-1 kunnen winnen. Vanavond waren we echt de verdiende winnaar. Als je terugkijkt naar de eerste game [op de Etihad in september], was dit zo tot we de rode kaart kregen. Daarna was het niet meer hetzelfde spel. Het is goed om voor ons te weten dat we het kunnen doen. We hebben het heel goed gedaan en ik ben erg blij met de game. Het was fantastisch.
Over de prestaties van Alex Oxlade-Chamberlain ...
Het is zo leuk om te zien hoeveel hij heeft aangepast. Het is gewoon goed en ik ben gelukkig. Ik had geen idee kunnen hebben van wat een goede kerel hij is, om eerlijk te zijn. Als je me zou vragen wat beter is, de voetballer of de persoon, zou ik er een beetje over na moeten denken. Hij is op een goede manier en geniet ervan. Hij kan nog steeds de vleugel spelen, wat erg belangrijk is, [maar hij gebruikte de snelheid steeds meer in een middenveldrol. Hij moest zich een beetje aanpassen en de rol van het middenveld was meer een droom voor hem dan een realiteit omdat hij daar niet vaak speelde, maar hij is op een hele goede manier.
Over de vraag of het resultaat en de prestaties een verklaring hebben afgelegd ...
Het was gewoon de juiste verklaring. Het is niet dat ik tijdens de bijeenkomst zei dat ik zei: 'jongens, het zou veel helpen als je vanavond kon winnen, zodat niemand meer over Phil Coutinho spreekt', omdat we het eigenlijk graag over hem hebben. Hij was waarschijnlijk nog steeds aan het springen in zijn nieuwe woonkamer in Barcelona en was blij met de overwinning van vanavond. Voor ons is het belangrijk om te laten zien dat het mogelijk is om zonder hem te spelen en dat hebben we gedaan. Het was absoluut een heel belangrijke uitspraak, maar dat is alles - we wisten al voor de wedstrijd dat we maar drie punten kunnen krijgen en niet meer. We hebben ze op een heel belangrijk moment, dus het voelt goed voor vanavond en nu hebben we weer een lange week om ons voor te bereiden op het Swansea-spel. Dus we moeten dat gebruiken.
Over Liverpool's front-voet benadering van het spel ...
Je hebt geen alternatieven om City te verslaan. Ja, je kunt de loterij winnen en ze pakken elkaar aan! Dan kun je diep in je eigen box staan ​​en op het einde hoop je dat er niets gebeurt, maar het is niet echt waarschijnlijk. Wij zijn Liverpool, we moeten dit niet proberen om eerlijk te zijn. Dan heb je geen alternatieven, je moet dapper zijn, je moet voetballen en daar ben ik heel blij mee. De druk in de tweede helft rond de doelpunten was een andere klasse. Gewoon uitstekend. Echt fantastisch, maar eerst de eerste helft voetbal spelen tegen een echt goed georganiseerde kant. Als je het hebt over City, gaat het altijd om hoe goed ze voetbal spelen, maar ze zijn ook briljant georganiseerd, dus tegen een georganiseerd team zoals dat, voetballen in de ruimtes die we speelden met de situaties die we creëerden - niet genoeg kansen, maar halve kansen en goede momenten - er is geen alternatief om tegen hen te spelen. Dat is waarom we het opnieuw geprobeerd hebben. Ik kan geen matchplan maken om kritiek na een wedstrijd te vermijden, daar zou ik niet minder in geïnteresseerd kunnen zijn. We wilden het spel winnen en de jongens verdienden het vanavond. Dat is cool.